دوازدهمین کنفرانس سالانه یادگیری الکترونیکی

ساخت وبلاگ

دوازدهمین کنفرانس سالانه یادگیری الکترونیکی

پوستر دوازدهمین کنفرانس سالانه یادگیری الکترونیکی

دوازدهمین کنفرانس سالانه یادگیری الکترونیکی در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ تا ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ توسط دانشگاه تهران - انجمن یادگیری الکترونیکی ایران (یادا) و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار خواهد شد.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

  با یاری خداوند متعال دوازدهمین کنفرانس سالانه یادگیری الکترونیکی در تاریخ 13 تا 15 اسفندماه به میزبانی "دانشگاه تهران" برگزار خواهد شد. این کنفرانس تلاش می‌کند با همکاری همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، اندیشمندان و پژوهشگران کشور، محیطی را برای عرضه آخرین پیشرفت‌های پژوهشی و فنّاورانه در زمینه نقش محتوای الکترونیکی در یادگیری و با تمرکز بر یادگیری الکترونیکی در مدارس فراهم کند. کنفرانس دربرگیرنده همه وجوه مرتبط با «محتوای الکترونیکی و یادگیری در مدارس» در حوزه‌های مختلف «پداگوژی و علوم تربیتی» و «فنّاورانه و مهندسی» است و از مقاله‌های اصیل پژوهشی که دربردارنده یافته‌های جدید در ابعاد گوناگون این زمینه ها است، استقبال می‌کند. 

محورها
1)     علم و هنر یادگیری / یاددهی (پداگوژی) در محتوای الکترونیکی (pedagogy)
2)     منابع باز آموزشی (open education)
3)     کسب و کار در محتوای الکترونیکی (business model)
4)     نقش فناوریهای نوین در توسعه سامانه ها و محیطهای یادگیری الکترونیکی (new technologies)
5)     یادگیری فراگیر (ubiquitous learning)
 

محورها و زیر محورها
1)     هنر یادگیری / یاددهی (پداگوژی) در محتوای الکترونیکی:
a.     طراحی آموزشی اثربخش در تولید محتوای الکترونیکی
b.     محتوای الکترونیکی و چرخه یادگیری
c.      استانداردها و اصول آموزشی محتوای الکترونیکی
d.     تعامل در محتوای الکترونیکی
e.     محتوای الکترونیکی و یادگیری ماندگار و عمیق
f.      محتوای الکترونیکی و سبکهای یادگیری
g.     محتوای الکترونیکی و رویکردهای یادگیری الکترونیکی
h.     ارزشیابی محتوای الکترونیکی
i.       بازی پردازی در طراحی محتوا
j.       اخلاق، حقوق معنوی و مالکیت فکری در محتوای الکترونیکی

2)     منابع باز آموزشی
·       محتواهای یادگیری: درس کامل، درس‌افزارها، ماژول‌های محتوایی، اشیاء یادگیری، مجموعه مطالب، و نشریه‏ها.
·       ابزارها: نرم‌افزارهایی که با هدف پشتیبانی از یادگیری تولید شده‌اند، نرم‌افزارهایی که از تولید، به اشتراک گذاری، مدیریت، سازمان‌دهی، و جستجوی محتواهای یادگیری پشتیبانی می‏کنند.
·       منابع پیاده‌سازی: جوازهای حقوق مالکیت فکری که منجر به انتشار باز منابع می‌شوند، قوانین طراحی محتواها، و استانداردهای پیاده‌سازی.

a.     ابزارها و فناوری‏های پیشبرنده منابع آموزشی باز
b.     باز آموزی، خودآموزی، و تمرینات باز آموزشی
c.      میزبانی و انتشار منابع آموزشی باز و فرمت‏های مشتق شده از آنها
d.      موک ها به عنوان یک شتاب دهنده برای آموزش باز
e.     معرفی مدل‏های تجاری برای MOOC ها
f.      بررسی مفاهیم ارتباط انسان با ماشین در پیشبرد تعاملات MOOC ها
g.     ارزیابی OER و معیارهای عملکرد MOOC
h.     تکنولوژی موبایل در پیشبرد آموزش باز
i.       دیدگاه‏های جدید آموزشی و شخصی سازی مبتنی بر آموزش باز
j.       استفاده از منابع آموزشی باز در آموزش‏های رسمی و غیر رسمی
k.     تنظیم، ترویج و ارزیابی سیاست‏های باز آموزشی در دولت و موسسات آموزشی
l.       مباحث انتقادی در ارتباط با منابع آموزشی باز و پشتیبانی از آموزش باز
m.    راهکارهای استفاده از منابع آموزشی باز در آموزش بزرگسالان
n.     راهکارهای استفاده از منابع آموزشی باز در آموزش کودکان
o.     تاثیر منابع آموزش باز در کشورهای در حال توسعه
p.     بررسی تاثیر دنیای باز (دسترسی‏های باز، علوم باز، داده‏های باز، نرم افزارهای متن باز و ...) در تقویت دستاوردهای مختلف آموزشی
q.     اخلاق در آموزش باز
3)     کسب و کار در محتوای الکترونیکی
a.     تجاری سازی در محتوای الکترونیکی
b.     مدل قیمت برای محتوای الکترونیکی
c.      کسب و کار در نرم افزارها، پلتفرم و زیرساختهای فنی
d.     کسب و کار در داده ها
e.     کپی رایت، حقوق شخصی افراد
f.      بازگشت سرمایه در یادگیری الکترونیکی
g.     گواهینامه و مدرک
h.     کسب و کار در انتشار الکترونیکی - e-book   و  PDF
i.       کسب و کار در راه اندازی موسسه e-university
j.       کسب و کار یادگیری الکترونیکی در رسانه – ماهواره، تلویزیون، فضای مجازی
k.     برنامه ریزی آموزشی و درسی یادگیری الکترونیکی
l.       جنبه‌های راهبردی، مدیریت و سازمان‌دهی یادگیری الکترونیکی
4)     نقش فناوریهای نوین در توسعه سامانه ها و محیطهای یادگیری الکترونیکی
a.     اینترنت اشیاء (Internet of Things)
b.     کلان داده (Big Data)
c.      بازی پردازی
d.     داده کاوی دادگان آموزشی (Educational Data Mining)
e.     دستیار شخصی هوشمند (Virtual Personal Assistants)
f.      نسل جدید شبکه های ارتباطی (نظیر نسل پنجم ارتباطات سیار، شبکه های ماهواره ای و ...)
g.     رایانش ابری (Cloud Computing)
h.     فناوریهای امنیتی (Security Technology)
i.       تحلیل رسانه (Media Analysis) اعم از صوت، تصویر، ویدئو، متن
j.       واقعیت افزوده (Augmented Reality) و واقعیت مجازی (Virtual Reality)
k.     هوش مصنوعی (Artificial Intelligent)
l.       ... و فناوریهای نوظهور دیگر (and the other emerging Technologies)
5)     یادگیری فراگیر
a.     شبکه های اجتماعی یادگیری
b.     یادگیری همراه
c.      یادگیری مادام العمر
d.     یادگیری الکترونیکی در ارتقاء دانش و مهارت تخصصی در حوزه های کاربردی (آموزش ضمن خدمت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فنی و حرفه ای، عمومی)
e.     یادگیری الکترونیکی در مدارس

کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© - Symposia

مبانی نقشه برداری حرفه ای...
ما را در سایت مبانی نقشه برداری حرفه ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن علی اف survey بازدید : 315 تاريخ : شنبه 2 دی 1396 ساعت: 20:02